U2 muziekwerkstuk

  • piet kerkhofs

    Hallo allemaal,

    Op school (groep 8) moet ik een muziekwerkstuk maken.

    Ik doe het over U2. Ook omdat mijn moeder een grote fan is en zij wel wat boeken etc. heeft en de muziek hoor ik vaak en vind ik wel goed.

    Heeft er iemand een suggestie om mijn werkstuk compleet te maken.

    Bedankt,

    groetjes

    Piet

  • Miranda

    Piet,

    Wat wil je dan?

    Ga je stukjes laten horen??

    Als ik jou was zal ik op internet zeker de betekenis van heel bekende nummers opzoeken!!

    (bv. With or Without you, gaat niet over een liefde. Het gaat over de fans van u2, daar werd Bono toen die tijd echt ziek van. maar je hij kon niet met of zonder de fans leven!)

    En ik zou het zeker hebben over het begin van u2. Het bekende verhaal dat Larry het briefje op hing op school met wie er in zijn band wou. The edge, eigenlijk Dave Evans uit London, werd aangeraden door de muziek leraar, en hij was de enige met gitaar.( een zelf gemaakte!) Edge nam ook zijn broer mee, Dick. Larry wou Adam wel in de band want die zag er zo stoer uit met zijn leren jas en zijn blond krullend haar. Adam zei wel dat hij gitaar kon spelen, maar later bleek dat dat niet zo was. Bono, Paul Hewson, zei ook dat hij gitaar kon spelen en later bleek dat ook niet waar. De andereleden wilde hem uit de band, hij was te dominant, maar The Edge zorgde ervoor dat dat Bono mocht blijven, hij zag wel wat in zijn stem! Dat is dus echt de start van U2. Eigenlijk toen nog Feedback! Adam was toen nog manager, hij was van school gestuurd en had toch niks te doen.

    En toen Dick weg ging om een eigen band te beginnen werd het The Hype en toen ze een echt manager kregen de naam veranderde in U2.

    Je kan natuurlijk ook veel plaatje douwnloaden van internet.

    Maar het is mij niet echt duidelijk hoe je het wil doen! Dus verzin dat eerst maar!

    Maar zorg dat het niet slaapverwekkend wordt, zorg voor afwisseling.

    En vooral zorg ervoor dat je ons allen U2 fans laat weten wat voor een cijfer je hebt gehad!