vertigo tour

  • bonamista

    zat vandaag in de auto en vond onder de stoel nog een opname van u2 op 13 juli 2005

    ik moest een behoorlijk eind rijden en heb hem helemaal afgedraait.

    Ik ben voor mijzelf toch tot de coclusie gekomen dat ik de vertigo toch beter vond dan de 360 tour

    ik ben bij de laatste tour 10 keer geweest en bij de vertigo tour 7 keer.

    Wat vinden jullie?

  • Ron

    Qua show (podium) en stem van Bono vind ik 360 Tour beter.

    Maar vind het eigenlijk niet met elkaar te vergelijken.

  • U2C

    het is allemaal moeilijk, telkens overtreffen ze het beter, met uitzondering van Popmart tour.

  • Ron

    Tijdens de Popmart tour vond ik het grote scherm en de lemon wel erg vet!

    De oudere nummers klonken tijdens die tour ook anders dan andere tournees (tenminste dat vind ik)

  • it´s me

    Vertigo vond ik absoluut geweldig, maar zoals Ron ook zegt is de stem van Bono zeker tijdens de 2e leg van 360 stukken beter.

    De shows zijn zo verschillend dat ik het ook moeilijk vind om een vergelijking te maken.

    Wel vind ik Vertigo een album waar veel goede nummers op staan, maar goh wat heb ik aan het nummer Vertigo moeten wennen….

  • Ron

    Ik vind juist NLOTH veel beter dan HTDAAB.

    Soms vraag ik me af of de stem van Bono niet op een of andere manier via de geluidstoren wordt aangepast. Zo zuiver heb ik hem al lang niet meer horen zingen.

    Als ik sommige bootlegs van einde van de Vertigo of Elevation tour luister hoor ik toch een mindere Bono terwijl tijdens de 360 tour overal Bono een goede stem heeft

  • it´s me

    Beide albums zijn eigenlijk net als beide tours niet echt te vergelijken. De albums hebben natuurlijk elk hun eigen verhaal.

    De stem van Bono is idd stukken beter nu, alhoewel ik op de DVD van 360 uit de Rose Bowl toch wel een aantal zeer lelijke uitglijers hoor.

    Misschien komt het ook wel omdat je er niet als publiek “in” zit, waardoor het meer opvalt. De gedwongen rustperiode dit jaar heeft Bono vocaal naar nog grotere hoogte gebracht.